Historia i dane techniczne:

Simson S50 został wprowadzony do produkcji w roku 1974. Została ona zakończona prawdopodobnie w 1980, kiedy to wprowadzono S51.

Produkowano go w czterech odmianach: N(silnik M53/2 KF), B(silnik M53/2 KF), B1(silnik M53/21), B2(silnik M53/22).

Wszystkie wersje S50 posiadają silnik o mocy 3,6 KM i 3-biegową skrzynię biegów.

Liczba zębów w kołach łańcuchowych wynosi 14 z przodu (inaczej niz w S51, inne jest także mocowanie tego koła - wielowypustowe) i 34 z tyłu. W takiej konfiguracji motorower ten na trzecim biegu rozpędza się spokojnie do 60-65 km/h, a nawet do 70km/h (na poziomej drodze). Maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy 4800 obr/min, natomiast moc maksymalna przy 5500 obr/min.


Oto tabela zawierająca najwazniejsze dane:

tryb pracydwusów
moment max5 Nm przy 4800 obr/min
moc max3,6 KM przy 5500 obr/min
stopień sprężania1:9,5
pojemność49,6 cm3
stos mieszanki1:50(olej:paliwo)
spalanie2,8 l/100km
typ gaźnika16N1
wyprzedzenie zapłonu1,5-1,8 mm
odległość pomiędzy elektrodami świecy 0,4 mm
przełożenie-skrzynia I bieg4:1
przełożenie-skrzynia II bieg2,11:1
przełożenie-skrzynia III bieg1,45:1
przełożenie-łańcuch (tył:przód)2,42:1 (34:14)
ogumienie23/4 16R (20x2,75)
felgi16 cali
ciśnienie w oponach (solo)1,25/1,5
ciśnienie w oponach (z pasażerem)1,25/2,5

S50 N


Wygląd

Najprostszy Simson S50 wyglądał właśnie tak jak na obrazku powyżej. Jeśli chodzi o ramę, to jest ona prawdobodobnie taka sama w S50 i S51 (oprócz S51 E, który ma poniżej baku dwie dodatkowe rury wzmacniające ramę). S50 posiada nieco inną niż S51 tylną i przednią (metalową) lampę i w modelach N, B i B1 również innego kształtu zbiornik paliwa. Nowego kształtu zbiornik pojawił się wraz z modelem S50 B2. A to plakat prezentujący S50 B2: